בשנת 2014 ד”ר אסף פורמוזה הקים את הסטארטאפ City Transformer במטרה לפתח רכב חשמלי עירוני בעל יכולת להתקפל וכך להיכנס לכל מקום חנייה בעיר הגדולה. כעת שבע שנים מאז הקמתה החברה הכריזה, בבכורה עולמית, על הרכב החשמלי העירוני CT1 שהוא למעשה הגרסה השביעית של הדגם וגם זו שתיכנס לייצור המוני. החברה החלה מהבוקר במכירה מוקדמת של הדגם כאשר 2000 יחידות מהדגם מיועדות לשוק הישראל במחיר מוערך של 45,000 שקל (לפני מיסים) ומכוניות ראשונות צפויות לעלות על כבישי ישראל בשנת 2023.
מה שהופך את ה CT1 לשונה וייחודית במיוחד בהשוואה לדגמים מתחרים דומים, כגון רנו טוויזי, הוא האפשרות להגדיל את מפסק הגלגלים מלפנים ומאחור מרוחב של 1.0 מטר ל-1.4 מטר, דבר שמאפשר לדגם להשיג מצד אחד יציבות גובה בנסיעה בכביש בינעירוני, הדגם מוגבל למהירות מרבית של 90 קמ”ש, ומהצד השני כושר תמרון עירוני הדומה לזה של אופנוע וכן יכולת חנייה של דגם אחד לצד השני ובנציב למדרכה בזכות אורך קצר של 2.49 מטר בלבד.
הרכב הוא רכב עירוני עם שני מושבים, אחד אחרי השני, קיימת גם אפשרות להסיר את המושב האחורי וכך לקבל נפח תא מטען של 1000 ליטרים. הדלתות נפתחות מעלה מה שמאפשר להחנות גם במקומות צפופים. הדגם מצויד באופן לא שגרתי לסגמנט במערכת בקרת אקלים ובזכות תא הנוסעים הסגור הדגם מתאים לשימוש בכל מזג אוויר.
הסיטי טרנספורמר CT1 מצויד במערכת הנעה חשמלית עם סוללה בקיבולת של 16kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 160 ק”מ או 120 ק”מ בשימוש מלא במזגן. טעינה מלאה של הסוללה במטען ביתי דורשת המתנה של כ-5 שעות, טעינה מהירה של עד 80% מקיבולת הסוללה אפשרית בזמן של 30 דקות.
הייצור של הדגם ייעשה באירופה (גרמניה), שהיא כמובן שוק היעד העיקרי של הדגם ולמרות שלא מדובר ברכב שאתם אמורים לבלות בו זמן רב הוא מצויד בכל מה שאפשר לצפות לא מרכב מודרני, כולל לוח מחוונים דיגיטלי, פתיחה חשמלית לחלונות הצד, מערכת מולטימדיה, דיבורית BT, שקעי טעינה ועוד.
החברה מתכננת להעביר את הדגם תקינה אירופאית מלאה עד לסוף השנה תחת ההגדרה של אופנוע 4 גלגלים. חשיפה ראשונה לקהל היעד האירופי תערך בחודש הבא במסגרת תערוכת מינכן IAA.