in , ,

שבעת החוקים להצלחה עסקית וכלכלית של אלון מאסק

7 חוקים להצלחה עסקית והתעשרות לפי אלון מאסק!

אלון מאסק הוא אחד האנשים העשירים בעולם, ההון שלו מוערך בכמעט 100 מיליארד דולרים! מדובר ביזם חדשני שעסקיו נמצאים בשלל תחומים בתעשייה. מעולה החלל (SpaceX), רכב (טסלה) אנרגיה מתחדשת, תחבורה ציבורית (החברה המשעממת) ועוד.

הנסיון העסקי הגדול, וההצלחה הגדולה של אלון מאסק עזרו לפתח חוקים שליו יעזרו לכם להצליח כלכלית, ועסקית ואפילו להפוך לעשירים!

1. אל תפסיקו ללמוד – קראו ספרים ודברו עם אנשים!

״אני קורא ספרים ומדבר עם אנשים. זו הדרך שאני לומד ממנה הכי הרבה. יש הרבה אנשים חכמים וספרים טובים בעולם״ אלון מאסק אף פעם לא האמין בלמידה פורמלית (רגילה) אלא בלמידה עצמאית. מאסק כילד היה קורא אנציקלופדיות, וזה היה מקור המידע שלו באותה תקופה… אלון מאסק מאמין שידע זה כוח, ועל כן למידה ממוקדת מספרים ומאנשים חכמים הינה הדרך להצלחה. עד היום מאסק מעיד על עצמו שהוא שומר זמן לקריאה כל יום בלוח הזמנים העמוס (מאוד) שלו.

2. קחו סיכונים בגיל צעיר ככל הניתן

״יש עמדה רווחת בעולם נגד סיכונים. אך למעשה על אחד מנסה ׳לשמור על התחת׳ של עצמו ככל הניתן״ מאסק טוען שרבים מפחדים מלקיחת סיכונים וזה נגרם מהפחד ממחויבות שיש לרבים. הוא ממליץ לקחת סיכונים עסקיים בגיל צעיר ככל שאפשר משום שככל שאתם גדלים המחויבויות שלכם גדלים איתם!

מאסק מספר שכשהוא היה ילד בשלב מסוים בילדותו אימו עבדה בכחמש עבודות שונות על מנת לפרנס את המשפחה, וזה לטענתו, הסיבה שמגיל צעיר, כיזם צעיר, הוא לקח סיכונים רבים. זה מה שהוא ואחיו עשו כאשר הקימו את החברה הראשונה שלהם שנמכרה בכ 307 מיליון דולרים.

3. תעבדו כמו משוגעים – זה משפר את סיכויי ההצלחה שלכם!

״תעבדו כמו משוגעים. אם תעבדו בין 80 ל100 שעות בשבוע זה ישפר את סיכויי ההצלחה שלכם. אפילו אדם אחד עובד 40 שעות בעבודה אחת, ואתם עובדים 100 שעות באותה עבודה בדיוק, אתם תרוויחו ארבעה חודשי עבודה נוספים״

מאסק ידוע במוסר העבודה הקשוח שלו, לעיתים קרובות אלון מאסק עובד כ100 שעות בשבוע. הציפיות שלו מעצמו גבוהות מאוד וזה אחד הסיבות להצלחה שלו. דוגמה לכך ניתן בשיחה למשקיעים שמאסק ערך למשקיעי טסלה בנוגע למכונית טסלה 3 ב2018. מאסק סיפה שם, שבמהלך הייצור של הטסלה 3 הוא אפילו ישן פעמים רבות על הריצפה ודילג על מקלחות כדי להספיק הכל בזמן.

4. צרו במקום להתלונן!

״אם קמתם בבוקר ואתם חושבים שיש הרבה מה לשפר זה יום מדהים, אם לא זה זה לא יום טוב״ אלון מאסק למד שבמקום לחפש איפה קשה ולהתלונן על זה, צריך למצוא פתרון ולעשות! לדוגמה מאסק גר ב LA שם יש פקקים בשפע, אז הוא החליט שבמקום להתלונן על זה, הוא יכול ליצור פתרון לזה. וזה הסיבה להקמת ״החברה המשעממת״ (The Boring Company) על ידיו. חברה שפיתחה פתרון תחבורתי לבעיית הפקקים בערים הגדולות על ידי תעלות תת קרקעיות.

5. אם אתם מאימנים במשהו מספיק, תעשו אותו אפילו אם הסיכויים נגדכם!

״כשלון הוא אפשרות, אם משהו לא נכשל לפעמים, הוא לא מספיק חדשני״ אין קסם להצלחה, כשלונות הם חלק מהדרך להצלחה. אפילו אלון מאסק הגדול נכשל פעמים רבות בדרך להפוך להיות מי שהוא היום.

6.חלק מההצלחה היא לדעת מתי להקשיב לאנשים אחרים ומתי לא

״כאשר הנרי פורד (היזם של חברת פורד) יצר רכב זול ואמין אנשים לעגו ואמרו מה ׳מה רע לי עם הסוס?׳ הוא לקח הימון ענק וזה עבד״ החברות המצליחות הצליחו למרות מה שהרבה אמרו וחשבו בהקמתן. אלון מאסק טוען שכיזמים, אתם חייבים לדעת מתי אפשר ללמוד ולקבל אמירה של מישהו ומתי כדאי להנהן עם הראש ולהתעלם ממה שאחרים אומרים.

דוגמה לכך היא חברת SpaceX של מאסק, כמאסק הקים את SpaceX ב2002, אנשים אמרו לו: ״למה אתה צריך את זה?״ ״חברות פרטיות לא מתאימות לעולם החלל״ ולמרות זה הוא המשיך, והיום SpaceX היא חברת חלל ענק פרטית ענקית שמוערכת בכ60 מילארד דולרים ואפילו שגרה לחלל את החללית הישראלים ״בראשית״.

7. תנסו לפתור בעייה, לא רק להתעשר

״כשעזבתי את פיפאל, אני חשבתי לעצמי איזה בעיות משפיעות על עתיד האנושות, ולא מה הדרך הטובה ביותר לעשות כסף״ מאסק מאמין שאתם צריכים לפתור בעיות, ולא לנסות לעשות כסף. אומנם אתם לא צריכים לשנות את העולם, אך אתם צריכים תמיד ליצר ערך אמיתי!

ולסיכום, גם אם אתם אוהבים את אלון מאסקף וגם אם לא, יש הרבה מה ללמוד שההצלחה והניסיון שלו.

Written by עידן

מה קורה קוראים וקוראות יקרים:)?

אני עידן ואני המנהל והמייסד של אתר Widgeti ואת ערוץ היוטיוב שלנו:)

אני מגיל קטן חיי ונושם טכנולוגיה!
מהwindowsXP ועד היום אני אוהב טכנולוגיה, לומד טכנולוגיה ונכון לשלוש שנים האחרונות גם כותב ומפיק תכני טכנולוגיה.

סמארטפון - iPhone11 | מחשב: MacBook Pro 15" 2017

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איך מוסיפים לינק / קישור לסטורי באינסטגרם – איך להוסיף Swipe Up קישור בסטורי?

אפל הכריזה על ה iPhone 12 וה iPhone 12 Mini – עיצוב חדש, מסכי OLED ו5G