in ,

למרות העליה הענקית בבורסה, GameStop עדיין בקשיים

רשת GameStop עמדה השבוע במרכז תשומת הלב כשמחיר המניות שלה זינק ועבר כמה נדנדות אדירות. מחירי המניות עלו כמעט פי עשרה מאז יום חמישי האחרון, הודות לתנועה הולכת וגוברת של קבוצות ברשת Reddit לרכישת מניות החברה. עד כמה שזה יכול להיות מרגש לנסות להרוויח קצת כסף מהמצב המטורף הזה, חשוב להבין ש- GameStop, ביסודו, היא חברה בקשיים.

מחיר המניה של רשת גיימסטופ (GME) עמדה על 325$ דולר עם סגירת השוק ביום שישי, עליה של מעל ל 1700% בפחות מחודש. ואכן, אחת הסיבות לרווחים המטורפים שלה היא משום שכל כך הרבה משקיעים מוסדיים הימרו שהיא תיכשל. סוג של השקעה המכונה שורט (Short) ובו המשקיע ׳מלווה׳ מניות מבעלי המניות לזמן מסויים, ומוכרים אותם בתקווה שהמחיר המנייה ירד, והיה ניתן לקנות את המניות במחיר זול יותר. קבוצות של אנשים שלא אהבו שהקרנות הגדולות עושות זאת, החליטו להשקיע יחד במניה מה שהקפיץ את ערכה לשמיים.

מחירי המניות, ברמה מסוימת, תמיד נותקו מהמציאות עבור האדם הממוצע (דוגמא לכך ניתן לראות ברווחי שוק המניות של 2020 מול הקריסה הכלכלית המונעת על ידי מגיפה), אך הנסיעה ברכבת ההרים GameStop זורקת את כל ההיגיון ועקרונות ההשקעה הבסיסיים מחוץ לחלון.

ולכן בזמן שערך המנייה של GameStop בשמיים בבורסה. רשת המשחקים האמריקאית גיימסטופ ממשיכה לדשדש בכל הנוגע לכל המדדים החשובים לחברה, עם ירידה במכירות וסגירת 462 חנויות בשנה שעברה. בואו נסתכל על ביצועי GameStop כעסק בפועל, ולא רק כמטרה של כמה משקיעים נלהבים.

מה המצב הכלכלי האמיתי של GameStop?

לא כל כך נהדר. על פי דוח הרווחים הכספי ברבעון השלישי מדצמבר, מכירות GameStop ירדו ב -30% לעומת השנה הקודמת. זה קורה במהלך מגיפה, כאשר תעשיית משחקי הווידאו חוותה חודשים של הכנסות מוגברות כאשר האמריקאים נשארו בבית ושיחקו במשחקים בגלל ההגבלות. אולם המכירות בחנויות קמעונאיות סבלו בגלל אותן הגבלותמה שגרם למספר מוגבל של לקוחות לרשת.

זה גם לא עוזר שמכירות דיגיטליות למשחקים הגיעו לשיאים חדשים במהלך המגפה. חברות משחקים גדולות גדולים כמו סוני, EA ו- Take-Two דיווחו כי רכישות דיגיטליות עברו את המכירות הפיזיות בשנת 2020. ה- Game Pass של מיקרוסופט, המאפשר לגיימרים לגשת ליותר מ -100 משחקים תמורת 15 דולר לחודש, הגיע ל -18 מיליון מנויים, אמר המנכ”ל סאטיה נדלה בשיחת ועידת הרווחים של החברה.

גיימינג בענן צמחו גם בשנת 2020. ה- xCloud של מיקרוסופט ו- Geforce Now של Nvidia הושקו בשנה שעברה, בעקבות שירות Stadia של גוגל שיצא בסוף 2019. שירותים אלה מאפשרים לשחקנים להזרים משחקים ללא צורך בעותקים פיזיים של משחקים ואפילו לא קונסולות.

בספטמבר 2019, ג’ורג ‘שרמן, מנכ”ל GameStop, ניסה להחזיר גיימרים לחנויות על ידי הפיכת כמה חנויות מבחן למקומות בילוי ללקוחות. אבל החברה סגרה 462 חנויות בשנת 2020, עם תוכניות לסגור יותר מ -1,000 חנויות בסך הכל בחודש מרץ. יש לה עדיין יותר מ -5,000 חנויות בארה”ב.

אז כמה החברה בכלל שווה?

ב -1 בדצמבר, מחיר המניה של GameStop היה 15.80 דולר, מה שהעניק לה שווי שוק של קצת יותר ממיליארד דולר. נכון ליום שישי נסחרו מניות הקמעונאיות במחיר של 325 דולר, ושווי החברה היה יותר מ -22 מיליארד דולר. זה ממקם את החברה במקום ה 464 ברשימת Fortune 500, ממש מאחורי ענקית משחקי הווידאו Activision Blizzard. הקפיצה במחיר המניות הקפיצה את הערך של GameStop מעל ערך זה של חברות המשחק Ubisoft, Take-Two ו- Square Enix.

בשורה התחתונה: קנה המידה והקצב של העלייה של גיימסטופ, בלאקברי ומניות אחרות השנה הפתיעו את וול סטריט, ואף אחד לא יודע כמה זמן יימשכו הרווחים או איזה חברות יילכדו לטירוף בהמשך. אבל ותיקי התעשייה הזהירו שעליות במניה המבוססות על רכישת מניות קול ספקולטיבית בידי משקיעים קטנים יתרסקו לבסוף, מכמה סיבות. ביניהן: הרבה מהחברות האלה היו תחת לחץ כלכלי עוד לפני שמחיר המניה המזנק העלה משמעותית את הערכות השווי שלהן. הערכות שווי וגורמים יסודיים נוטים להיות קשורים קשר אדוק לאורך זמן, אומרים אנליסטים, והערכות יתר הן אינדיקציה טובה לכך שמניה עשויה להתרסק בבת אחת.

Written by עידן

מה קורה קוראים וקוראות יקרים:)?

אני עידן ואני המנהל והמייסד של אתר Widgeti ואת ערוץ היוטיוב שלנו:)

אני מגיל קטן חיי ונושם טכנולוגיה!
מהwindowsXP ועד היום אני אוהב טכנולוגיה, לומד טכנולוגיה ונכון לשלוש שנים האחרונות גם כותב ומפיק תכני טכנולוגיה.

סמארטפון - iPhone11 | מחשב: MacBook Pro 15" 2017

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עשרת המשחקים הטובים ביותר לקונסולת הדור הבא הפלייסטיישן 5

האייפון 13 צפוי להגיע עם קורא טביעות אצבע TouchID מתקדם מתחת למסך