in ,

דו משמעות | סיכום לבגרות בלשון

דו-משמעות תחבירית – סיכום המקרים 

העקרוןדוגמהשאלה מבהירה
1שם פעולה דו משמעיחקירת הבלשים הסתיימה בהצלחה.מי חקר?הבלשים חקרו או נחקרו?
2שם תואר מתאים למספר שמות עצםמנהלי הבנקים העשירים יצאו לועידה בדובאי.מי עשירים?המנהלים או הבנקים?
3שם פועל במשפטההורים ביקשו ממנהל בית הספר להשתתף בישיבה.מי ישתתף?ההורים או המנהל?
4תיאור או לוואילפנות ערב שבה קבוצת המטיילים מרמת גן.היכן טיילו?האם טיילו ברמת גן או שהם גרים שם?
5לוואי או תיאור מקוםהתיירים קראו ספר על מצדה.האם נמצאו במצדה או רק למדו על הנושא של מצדה?
6הסגר או מושאלדעתו לא הייתה התייחסות ראויה.האם דעתו התקבלה?
7פסוקית לוואי דו משמעיתמאמן הספורטאי, שנפצע בברכו, חזר לפעילות מלאה.מי נפצע?המאמן או הספורטאי?
8שני שמות עצם ואחריהם שם תוארההמצאות והגאדג’טים החדשניים הוצגו בתערוכה.מי חדשני?
9תיאור או לוואיהגעתי לרחוב מלוכלך.מי מלוכלך?  אני או הרחוב?
10שייכות שאינה מובהרת ללא הקשריוסי ביקש מדן את הספר שלו.של מי הספר?
11דו משמעות מילוניתאחת האחיות חיכתה לי בבית.המשפט של קפקא קיבל התייחסות בתקשורת.איזה סוג של אחות?
איזה סוג של משפט?

Written by עידן

מה קורה קוראים וקוראות יקרים:)?

אני עידן ואני המנהל והמייסד של אתר Widgeti ואת ערוץ היוטיוב שלנו:)

אני מגיל קטן חיי ונושם טכנולוגיה!
מהwindowsXP ועד היום אני אוהב טכנולוגיה, לומד טכנולוגיה ונכון לשלוש שנים האחרונות גם כותב ומפיק תכני טכנולוגיה.

סמארטפון - iPhone11 | מחשב: MacBook Pro 15" 2017

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עיקרי המשפט במשפט הפועלי | סיכום לבגרות בלשון

מיקוד לבגרות בלשון – תחביר | סיכום לבגרות בלשון