in אינטרנט
אתם לא תאמינו: כ- 30% מעסקאות קניה באינטרנט נדחות כתוצאה מהקשת סיסמא לא נכונה
Mastercard ואוניברסיטת אוקספורד בשיתוף חברת המחקר Opus Research מפרסמות מחקר הכולל פירוט של הסוגיות הקריטיות שעמן נדרשות חברות השירותים הפיננסיים להתמודד כדי להוביל את עסקיהן בהצלחה במסע להטמעת זיהוי ביומטרי ולהבטיח שהן מקבלות את ההחלטה הנכונה בכל שלב.
מהמחקר עולה כי למשתמשים יש עד ל- 90 חשבונות און-ליין שונים. 51% מהסיסמאות נמצאות בשימוש לפחות פעמיים, 21% מהמשתמשים שוכחים את הסיסמא שלהם לאחר שבועיים, 25% שוכחים סיסמא אחת בכל יום. לא פחות מכ- 30% מעסקאות קניה באינטרנט נדחות כתוצאה מהקשת סיסמא לא נכונה.
עוד עולה מהמחקר כי הרוב המכריע של הצרכנים – 93%, מעדיפים אמצעי זיהוי ביומטריים על פני סיסמאות כאמצעי לאימות זהותם בעת ביצוע תשלומים או שירותים פיננסיים אחרים. עובדה זו אינה מפתיעה משם ששימוש באמצעי זיהוי ביומטריים (למשל, טביעת אצבע או סריקה של קשתית העין) הנו בטוח יותר ומבטל את הטרחה הכרוכה בצורך לזכור סיסמא.
ואולם, עוד עולה מהמחקר כי למרות ש-92% מתעשיית הבנקאות מעוניינים לאמץ טכנולוגיה ביומטרית, יישומם בסמארטפונים היה לא עקבי ורק 13% עשו זאת עד היום. רק 36% ממקבלי החלטות הבכירים בארגונים סבורים שיש להם מספיק ניסיון כדי לספק את המבוקש.
על מנת להתגבר על הבעיה, Mastercard והמחלקה למדעי המחשב של אוניברסיטת אוקספורד שיתפו פעולה בבדיקת הטכנולוגיה המתפתחת במהירות על מנת לפתח הנחיות שיסייעו לבנקים להבין ולהנהיג בהצלחה את השימוש באמצעי זיהוי ביומטריים בהתקנים ניידים.
אג’אי בהאלה, נשיא אבטחת המידע לארגונים גלובליים בחברת Mastercard, ציין כי “זיהוי ביומטרי אפקטיבי מתמזג בחוויה הרחבה של צריכת שירותים פיננסיים ומעניק לאנשים את היכולת להיכנס באופן מידי למידע הפיננסי שלהם או לבצע תשלום. זוהי המגמה שתוביל אותנו לעתיד נקי מסיסמאות שבו הזהות הדיגיטלית היא מי שאנחנו, לא מה שאנו זוכרים.”
במטרה לשפר הן את חוויית הצרכן והן את רמת האבטחה, Mastercard פועלת בחזית הטכנולוגיה הביומטרית בתשלומים. Mastercard Identity Check Mobile, זמינה כעת במדינות שונות בעולם, ומאיצה באופן דרמטי את חוויית התשלום הדיגיטלית תוך שיפור האבטחה. מחזיקי הכרטיסים מאמתים את זהותם באמצעות סורק טביעת האצבע שבסמארטפון או באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים ע”י צילום סלפי.
בהתחשב בכך שמכירות הסמרטפונים העולמיות צפויות להגיע ל-400 מיליארד דולר בשנה הבאה, אנשים בכל העולם רוצים גישה לכלי המאפשר את הזיהוי הביומטרי הנייד. עם יוזמות כגון שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת אוקספורד, Mastercard פועלת לאימוץ נרחב ואחראי של פתרונות זיהוי ביומטריים ניידים בשירותים פיננסיים.
בהאלה הוסיף, “המסגרת הזו חיונית להאצת ההטמעה של זיהוי ביומטרי נייד בקרב הצרכנים והתעשייה אך שיתוף הפעולה קריטי להצלחה. נוכל להשיג את המטרה רק אם התעשייה, האקדמיה, הממשלות ויצרני הטכנולוגיה יבינו ויתרמו להתפתחות מסגרת חמשת הגורמים לזיהוי ביומטרי נייד הכוללים ביצועים, שימושיות, יכולת פעולה הדדית, אבטחה ופרטיות.