אתמול בשעות הערב (שעון ישראל) נפלו על שירותי חברת פייסבוק בנהם פייסבוק עצמה, אינסטגרם וואטסאפ. במשך שעות ארוכות כל האפליקציות הללו לא היו זמינות כלל וזה כמובן גרם לישראל לתהות מה עושים. חברת פלאפון מדדה את אופן השימוש של הישראלים במשך השעות הללו והנתונים מפתיעים!
אחת האפליקציות החיוניות ביותר שנפלה היא ללא ספק וואטאפ, אשר בארץ בפרט משמשת כמעט באופן מוחלט להודעות בין אנשים. במהלך השעות הארוכות שהאפליקציה לא הייתה זמינה חלק נרחב מהישראלים חפשו חלופות, הראשונה היא כמובן הודעות SMS ושיחות טלפון בהן מדדו בפלאפון עלייה משמעותית מאוד. במספרים מדובר בעלייה של יותר מ 580% בהודעות SMS ו 25% בדקות שיחה.
אך הישראלים לא הסתפקו ב SMS ועברו לאלטרנטיבות אחרות – באפליקציית המסרים טלגרם נמדדה עלייה של 34%, ובאפליקציית המסרים Signal נמדדה עלייה מטאורית של 96%.
אפליקציות פייסבוק ואינסטגרם משמשות בעיקר לבידור ובמהלך התקלה הישראלים מצאו אלטרנטיבות אחרות להעביר את הזמן. המרוויחה הגדולה בסיפור היא כמובן טוויטר, אשר נהנתה מעלייה עצומה של 68% בשימוש בקרב הישראלים. החברה אפילו התבדחה בנושא וצייצה ״Hello literally everyone” היי מילולית לכולם.
גם טיקטוק חוותה עלייה עצומה של משתמשים למעשה הייתה עלי של 70% בשימוש הישראלים באותם שעות. עוד נמדדו עליות חדות בשימוש באפליקציות החדשות (121%) בין אם לצורך קבלת עדכונים על התקלה או בכדי לצרוך חדשות שלא דרך הרשתות החברתיות. וכמובן, הישראלים גם גלשו יותר ברשת 8% יותר בתעבורת האינטרנט נמדדה.
סיכום מדידות (בין השעות 19:00 – 23:00) בעת נפילת פייסבוק
- הודעות SMS – עלייה של יותר מ-580%
- הודעות MMS – עלייה של יותר מ-3,000%
- שיחות טלפון – עלייה של כ-25%
- טיקטוק – עלייה של יותר מ-70%
- סנאפצ’אט – עלייה של יותר מ-88%
- Signal – עלייה של 96%
- בטוויטר – עלייה של 68%
- TikTok – עלייה של 70%
- בטלגרם – עלייה של 34%
בהחלט נראה כי פייסבוק ושירותיה מהוות חלק נרחב מחיינו, אך יותר מעניין לגלות כי הישראלים מצאו והשתמשו בחלופות מהר מאוד, ועל כן היה מרתק לגלות מה היה קורה אם אורך התקלה היה נמשך במקום שעות, ימים.